آتش‌بس موقت در غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه شروع می‌شود

در مرحله اول قرار است ۱۳ گروگان اسرائیلی عصر جمعه آزاد شوند

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر، اعلام کرد آتش‌بس موقت در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به‌وقت محلی شروع می‌شود. نخستین گروه از گروگان‌های اسرائیلی قرار است ساعت چهار بعد‌از‌ظهر جمعه آزاد شوند.

به‌گفته سخنگوی وزارت خارجه قطر، در مرحله نخست گروه حماس ۱۳ تن از گروگان‌ها را آزاد می‌کند.

بر اساس مفاد اعلام‌شده توافق میان دولت اسرائیل و نمایندگان گروه حماس، قرار است ۵۰ تن از گروگان‌های اسرائیلی مرحله‌به‌مرحله در ازای یک وقفه چهار روزه در عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه آزاد شوند.

اسرائیل همچنین متعهد شده است که ۱۵۰ تن از زندانی‌های فلسطینی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های اسرائيل می‌گذرانند آزاد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این توافق دولت نتانیاهو با حماس، با برخی از انتقادها در جامعه اسرائیل مواجه شده است.

با این حال، دادگاه عالی اسرائیل روز گذشته با رد یک اعتراض، مسیر قانونی اجرای این توافق را هموار کرد.

روزنامه تایمز اسرائيل به‌نقل از سخنگوی وزارت خارجه قطر، نوشت: «دوحه فهرست اسامی گروگان‌هایی که قرار است روز جمعه آزاد شوند را دست‌کم از چهار گروه و منبع مختلف دریافت کرده است. قطر میزبان شماری از رهبران ارشد حماس است.»

در همین حال، دفتر نخست‌وزیری اسراییل عصر پنجشنبه تایید کرد فهرست گروگان‌هایی را که قرار است در قالب این توافق آزاد شوند، دریافت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر تایید کرد در این مرحله، تمرکز اصلی روی آزاد شدن زنان و کودکانی است که در جریان حمله مرگبار هفتم اکتبر به اسرائیل، به گروگان گرفته شده‌اند.

بیشتر از جهان